• Konkurs literacki pt. „NiezWyKły liStoPad”
          • Konkurs literacki pt. „NiezWyKły liStoPad”

          • Konkurs literacki pt. „NIEZWYKŁY LISTOPAD”

            Groza zawsze budziła zainteresowanie wśród młodzieży. Kiedy ogłoszono konkurs na
            najciekawsze opowiadanie w takiej konwencji, prace posypały się jedna za drugą. Tematyka
            pasowała do listopadowej aury, zwłaszcza, że pogoda tegorocznej jesieni nas nie rozpieszcza. Każde
            opowiadanie było na swój sposób wyjątkowe. Uczniowie zaakcentowali też stronę estetyczną swoich
            dzieł, inkrustując prace ciekawymi ilustracjami oraz niekonwencjonalnymi okładkami. Twardym
            orzechem do zgryzienia było ustalenie miejsca na podium. Przecież młodzi miłośnicy pióra spisali
            się na medal. I tak naprawdę wszyscy są zwycięzcami. Jednak werdykt trzeba ogłosić!
            Poniżej zapraszamy do zapoznania się z wynikami:


            Wyróżnienie-Jakub Duchna, opowiadanie pt. „Wstęp wzbroniony”,
            Aleksandra Jarząbek, opowiadanie pt.”Mamusia”
            III miejsce ex aequo-Julia Bronisz, opowiadanie pt. „Tajemniczy telefon”
            III miejsce-Aleksandra Wojtachnio, opowiadanie „*** ”
            II miejsce ex aequo- Weronika Nieć, opowiadanie pt. „Znienawidzone oczy”
            II miejsce-Kinga Oleszczuk, opowiadanie pt. „Przyjaciółka”
            I miejsce ex aequo-Beata Płatek, opowiadanie pt. „Ta godzina”
            I miejsce -Weronika Maik, opowiadanie pt. „W szponach potwora”

            Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy!!!

             

        • Jakim jestem Polakiem?
          • Jakim jestem Polakiem?

          • Jakim jestem Polakiem?

            Czy znamy znaczenie słowa patriotyzm, nasze symbole i barwy
            narodowe?

            Uczniowie klas pierwszych i czwartych obejrzeli teatrzyk kamishibai „Legendę o Lechu,
            Czechu i Rusie”. W przeddzień Święta Niepodległości sprawdziliśmy naszą pamięć dotyczącą ważnych
            dat, postaci, muzyki i symboli związanych z historią Polski rozwiązując łamigłówki na platformie
            https://learningapps.org.

            Na świetlicy szkolnej dzieci wykonały dekoracje: flagi, godło Polski i
            Otwocka. W lekcję patriotyzmu włączyli się nauczyciele: A.Kucharska, N. Lewicka-Wilczek,
            D.Sychowiec, M. Dybikowski, E.Gawza, J.Cywińska.

                 

             

        • JAK CIEKAWIE ZREALIZOWAĆ LEKTURĘ – POEZJA ŚRÓDZIEMIA
          • JAK CIEKAWIE ZREALIZOWAĆ LEKTURĘ – POEZJA ŚRÓDZIEMIA

          • Wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej – i nie tylko – obowiązuje kanon lektur
            szkolnych. Dla niektórych dzieci – jest to ciężki obowiązek. Dla nauczycieli –
            niejednokrotnie – wymóg podstawy programowej...
            A jednak - często potrzeba tylko chwili na : inwencję, odmienność i niepowtarzalne,
            niezapomniane wrażenia.
            W takim klimacie klasa „6a” naszej Szkoły realizowała lekturę „Hobbita” Tolkiena.
            Aby zrozumieć specyfikę i wielkość Autora – skupiliśmy się nie tylko na książce i na
            wielkim epickim talencie Tolkiena . Poznaliśmy i doceniliśmy też Jego poezję, której źródła
            – należy szukać w języku staroangielskim.
            We czwartek , 16 listopada – uczniowie klasy 6a naszej szkoły – stworzyli
            niepowtarzalny klimat dla realizacji projektu „Poezja Śródziemia”. Sala polonistyczna
            przeistoczyła się w świat książki – poprzez przygotowane tematyczne tablice, plakaty,
            prezentacje, które zdobiły salę...
            Klasę – na początku - spowijała ciemność – która została rozświetlOna przez białe światła
            różnego rodzaju lampek, latarek, zniczy...
            W tych okolicznościach – oglądającym projekt klasy Szóstej – ukazały się
            prawdziwe postaci z „Hobbita”:
            - -Gandalf ze swoim atrybutem – laską przygotowana na wiele sposobów. Był też sam
            bohater – z białymi włosami i charakterystycznym strojem;
            - Konie i kucyki;
            - Hobbici ;
            - Krasnale …
            Podkład muzyczny z filmu towarzyszył czytaniu poezji Tolkiena . Największe
            wrażenie zrobił jednak tekst czytany przez samego autora – tekst jego własnego wiersza –
            przekazanemu w języku elfickim – stworzonym przez Autora.
            Projekt – oglądały klasy gimnazjalne, klasy 4-6 Szkoły Podstawowej , ale – co
            najważniejsze – uczniowie naszych klas pierwszych Szkoły Podstawowej.
            Cóż rzec... Wszyscy zyskali inspirację do czytania i poznawania twórczości
            Tolkiena.
            A – inspiracja do rozwoju – to cel naszej Szkoły.

            Anna Kucharska ,

            nauczycielka języka polskiego

             

                

               plakat_hobbit(1).pdf

          • Dzień Rzucania Palenia Tytoniu.

          • 16 listopada 2017r.przypadał  Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu. W ramach
            profilaktyki antynikotynowej uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w pogadankach na temat
            zdrowotnych i społecznych skutków palenia papierosów przeprowadzonych przez pedagoga
            p. W. Niewińską i wychowawców klas. Obejrzeli również prezentację edukacyjną
            przygotowaną przez uczennicę klasy 3d pod kierunkiem p.M.Badowskiej. Uzyskali
            informacje o szkodliwości palenia tytoniu oraz składzie chemicznym zawartym w
            papierosach i e-papierosach. W holu szkoły rozmieszczono plakaty pt. „Stop Nikotynie”
            wykonane przez uczniów pod kierunkiem p. M. Rajczykowskiej, obrazujące skutki
            zdrowotne nałogu tytoniowego oraz materiały edukacyjne o sposobach rzucania palenia.
            Celem akcji było kształtowanie prawidłowych postaw zdrowotnych społeczności szkolnej
            i promowanie mody na niepalenie oraz zdrowego stylu życia.

                       

        • Ptasia stołówka
          • Ptasia stołówka

          •                                            Zima jest dla ptaków bardzo ciężkim okresem, ze względu na niską temperaturę
            i trudne warunki pogodowe. Ptaki mogą mieć problem ze znalezieniem odpowiedniej ilości
            pokarmu. W akcję dokarmiania ptaków włączyła się klasa 6a. Uczniowie zbudowali karmniki
            i wręczyli je przedszkolakom, którzy systematycznie będą dbać o ptasią stołówkę.
             

        • Nasz sukces na III Warszawskim Konkursie Fizycznym
          • Nasz sukces na III Warszawskim Konkursie Fizycznym

          •  III Warszawski Konkurs Fizyczny dla gimnazjalistów i uczniów klas VII szkół podstawowych

            W Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 im. Ignacego Jana Paderewskiego po raz trzeci odbywa się finał Warszawskiego Konkursu Fizycznego, organizowanego pod patronatem Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Fizycznego. Konkurs jest adresowany do gimnazjalistów, a od tego roku także do uczniów klas siódmych szkół podstawowych. Zadaniem konkursowym jest napisanie prezentacji na jeden z trzech tematów:

            1. Marian Smoluchowski – naukowiec, którego ponadczasowe osiągnięcia inspirują naukowców wielu dziedzin.

            2. Jak możemy obserwować kosmos?

            3. Opowiedz nam o swoich doświadczeniach, pracach, przemyśleniach fizycznych.

            i wygłoszeniu jej w dniu finału. Uczniowie oceniani są za sposób prezentowania, wartość merytoryczną i umiejętność odpowiedzi na pytania komisji konkursowej.

            Komisji konkursowej przewodniczy Pani Dyrektor Alicja Stańczyk, a członkami są nauczyciele fizyki Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3: Bożena Janisiewicz i Mrosław Galikowski oraz Przewodniczący Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Fizycznego prof. dr hab. Andrzej Wysmołek.

            W bieżącym roku szkolnym mieliśmy 36 zgłoszeń uczniów, to więcej niż w latach poprzednich. Do finału, który odbędzie się 16 listopada 2017 w godzinach 11:00 – 15:00 w Zespole Szkół Samochodowych nr 3 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie (dojazd Metro Marymont), zakwalifikowano 13 uczniów:

            1. Dagmara Barszczewicz (Szkoła Podstawowa nr 84)
            2. Kamil Biernacki (Gimnazjum nr 143)
            3. Agata Misiak (Szkoła Podstawowa nr 52)
            4. Martyna Sucharska (Gimnazjum nr 71)
            5. Mateusz Machczyński (Szkoła Podstawowa nr 293)
            6. Aleksandra Nowakowska (Szkoła Podstawowa nr 2 w Otwocku)
            7. Krystian Pacak (Szkoła Podstawowa nr 2 w Otwocku)
            8. Wiktor Osewski (Szkoła Podstawowa nr 103)
            9. Natalia Szeliga (Gimnazjum nr 81)
            10. Piotr Smyk (Gimnazjum nr 105)
            11. Nina Kilian (Szkoła Podstawowa nr 52)
            12. Maciej Delert (Społeczne Gimnazjum STO nr 4)
            13. Kinga Oleszczuk (Szkoła Podstawowa nr 2 w Otwocku)

            Szczegółowy program finału znajduje się na stronie organizatora.

        • LITERACKIE KOLAŻOWANIE
          • LITERACKIE KOLAŻOWANIE

          • Literackie kolażowanie

            W naszej szkole dzieje się bardzo dużo różnych rzeczy. W ostatnim czasie uczniowie klas gimnazjalnych  pod opieką Pani Natalii Lewickiej - Wilczek mieli okazję wykazać się twórczo, pokazując piękno i ciekawą fabułę różnych dzieł literackich. Podczas lekcji języka polskiego oraz zajęć artystycznych tworzyli w grupach  kolaże, które zwracają uwagę odbiorcy  na najciekawsze motywy  wybranych przez gimnazjalistów utworów. Młodzież świetnie się przy tym bawiła i widać było jej ogromne zaangażowanie. Efekt końcowy naprawdę zadowala oko. Prace można oglądać przy pracowni geograficznej.

            Cieszą nas również  wyniki obrad  komisji konkursowej, która wyłoniła zwycięzców w czterech kategoriach:

            Kategoria „Ponadczasowość”:

            I miejsce-Weronika Konarzewska, Alicja Kozłowska

            I miejsce ex aequo - Krystian Kiełtyka, Franciszek Bobisz

            II miejsce- Adriana Kruk, Nadia Lisiak

            II miejsce ex aequo-Aleksandra Iżel, Laura Jaźwińska

            III miejsce-Sebastian Wąsik, Szymon Ruszkiewicz, Mateusz Śniadach, Karol Waliszewski

            Kategoria „Estetyka”:

            I miejsce-Oliwia Malczyk, Patrycja Duda

            II miejsce-Dominika Dworakowska, Aleksandra Dworakowska

            II miejsce ex aequo-Natalia Ciesielska, Aleksandra Wróbel, Milena Burczyńska

            III miejsce -Gabriela Piwek, Weronika Czajkowska

            III miejsce ex aequo-Małgorzata Bąbik, Joanna Wojtan

            Kategoria „Oryginalność”:

            I miejsce-Aleksandra Nowakowska

            I miejsce ex aequo-Kinga Oleszczuk, Kinga Kasprzak

            II miejsce- Beata Płatek, Weronika Maik

            III miejsce-Małgorzata Adamczyk, Julia Majchrzyk

            Kategoria „Moralność”:

            I miejsce-Aleksandra Paź, Andżelika Astapko

            II miejsce-Aleksandra Wojtachnio, Weronika Wąsowska, Aleksandra Sojka, Wiktoria Karpińska

            III miejsce-Barbara Topolska, Aniela Zielińska, Maja Chołody, Julia Bronisz, Aleksandra Zielińska

            Wyróżnienia:

            Wiktor Twardziak, Piotr Mularczyk, Karol Płochowski, Konrad Popieluch, Igor Danilczuk, Eryk Białorudzki, Grzegorz Ceremuga, Wojtek Wilczek, Kacper Cybulski

            Wszystkim uczestnikom konkursu  z całego serca gratulujemy!

            Weronika Konarzewska, uczennica klasy 3D

                   

        • DZIEŃ POSTACI Z BAJEK
          • DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

          • DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

            Dzień Postaci z Bajek jest świętem obchodzonym przez fanów bajek rysunkowych. W piątek 3 listopada dzieci na świetlicy ubrane były w wielu disneyowskich bohaterów. Rozpoczęliśmy od wysłuchania fragmentu baletu Czajkowskiego „Jezioro łabędzie”. Potem dzieci obejrzały teatrzyk Kamishibai baśń H.Ch.Andersena „Brzydkie kaczątko”. Dzieci tańczyły, rozwiązywały zagadki, odszukiwały cienie bohaterów. Na ten dzień ulepione zostały z plasteliny bajkowe ludki. Dzień Postaci z Bajek przygotowały panie E.Gawza i J Cywińska.

            W najbiższych dniach teatrzyk obejrzą również przedszkolaki.

                

                

             

        • Fizyka dla najmłodszych
          • Fizyka dla najmłodszych

          •  

            Fizyka dla najmłodszych!

            Wpaździerniku klasa 1 as oraz klasa 1bs uczestniczyła w zajęciach na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Dzieci miały niepowtarzalną okazję zbadać  właściwości powietrza, przeprowadzały eksperymenty, gasiły płomień tak jak robią to strażacy, konstruowały latające poduszkowce.  Głównym celem warsztatów była nauka przez zabawę oraz zainspirowanie uczestników do rozwijania zainteresowań. Samodzielnie wykonywane doświadczenia podczas warsztatów eksperymentalnych pozwoliły naszym pierwszakom uczyć się obserwować i wyciągać wnioski, a przy tym dały możliwość fantastycznej zabawy w gmachu uczelni warszawskiej.

            Organizatorami spotkania byli:

            http://www.fuw.edu.pl/wo/img/fuw-logo.jpg  http://www.fuw.edu.pl/wo/img/ptf-logo.jpg

             

                  

        • Nasze najciekawsze prace warzywno-owocowe.
          • Nasze najciekawsze prace warzywno-owocowe.

          • Owocowo-warzywne ludziki i lampiony dyniowe przepięknie prezentowały się na szkolnym korytarzu. Wszystkie prace uczniowskie byłyorginalne i niezwykle starannie wykonane. Ich ciekawe wzory i róznorodną stylistykę moglismy podziwiać przy głównym wejściu do szkoły.

            Serdecznie dziekujemy wszystkim autorom prac.

              

        • Projekt mPotęga
          • Projekt mPotęga

          • Nasza szkoła przystąpiła do realizacji programu "mPotęga".
            Album foto
            W poniedziałek ruszył bank zadań matematycznych. Każdy z uczniów mógł zarobić specjalne banknoty w zamian za prawidłowe rozwiązanie zadania. Chętnych do rozwiązywania zadań nie brakowało ani uczniów, ani wśród nauczycieli i pracowników szkoły. Następnego dnia została otwarta Kawiarenka Matematyczna. Każdy kto dzień wcześniej poprawnie rozwiązał zadnie, mógł wymienić zarobioną walutę na słodką nagrodę, wypić soczek i spędzić miło przerwę z kolegami. Tym akcentem rozpoczęliśmy obchodzenie dni matematyki w naszej szkole. Cały projekt matematyczny, który będzie realizowany przez najbliższe miesiące dofinansowała  "Fundacja mBanku"
        • klasa 4as i 4b na wycieczce " Śladami Adama Mickiewicza"
          • klasa 4as i 4b na wycieczce " Śladami Adama Mickiewicza"

          • klasa 4as i 4b na wycieczce " Śladami Adama Mickiewicza"

            W niepozornej bramie na Rynku Starego Miasta w Warszawie pod numerem dwudziestym znajduje się przepiękna skarbnica wiedzy o literaturze polskiej, którą 11 października 2017 r. odwiedziły klasy 4as i 4b.

                        Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza – bo o nim  mowa – mieści wiele eksponatów oraz  autentycznych pamiątek związanych z naszym narodowym Wieszczem, które dostępne są dla zwiedzających, a przede wszystkim  - dla uczniów.

                        W ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – młodzi ludzie mają możliwość poznać życie i twórczość Adama Mickiewicza, zrozumieć czasy, w których żył oraz aktywnie uczestniczyć w warsztatach.

                        „Od deski do deski” - w takich zajęciach wzięli udział nasi uczniowie. Najpierw poznali sens i potrzebę pojawienia się pisma pierwotnie utrwalanego na glinianych tabliczkach. Zobaczyli też repliki pisma węzełkowego oraz zwojów papirusu. Docenili trud średniowiecznych mnichów, ręcznie przepisujących księgi - bogato zdobionych  i bardzo cennych. Czwartoklasiści naszej szkoły zrozumieli też, jak wielkim dobrodziejstwem jest ludzki rozum i jego dokonania – również w postaci wynalazków, - gdy poznali technikę druku, wynalezioną przez Jana Gutenberga. Wirtualnie odwiedzili XVI – wieczne  drukarnie oraz zakłady produkujące pierwsze papiery.

                        Dla naszych dzieci ważne było też poznanie procesu tworzenia książki, dlatego z takim zainteresowaniem oglądały rękopisy dzieł Adama Mickiewicza . Szczególną ich uwagę zwróciło autentyczne pióro Adama Mickiewicza – przekazane Muzeum przez Wnuczkę Wieszcza. Jednak było tu mnóstwo innych eksponatów wzbudzających entuzjazm Czwartoklasistów:  buciki dzieci Mickiewicza , tak bardzo inne od współczesnych; skrzynia na ubrania, odpowiednik dzisiejszej walizki; XIX – wieczne biurko pełne zakamarków szufladek i skrytek... Oj, wiele by opowiadać.

                        Zwieńczeniem tej muzealnej przygody był proces tworzenia własnej książki. Dzieci prześcigały się w pomysłach. Niektórzy stworzyli współczesne książki papierowe, inni z zapałem skupili się na księgach średniowiecznych z wyjątkowymi okładkami , nawet zamykanymi na zatrzaski. Co ciekawe – pojawiła się też księga w wersji pisma węzełkowego oraz zwój papirusu zawierający... komiks !

                        A konkluzja ? Żaden z uczniów nie wpadł na pomysł stworzenia współczesnego e-booka. To   chyba dobrze...

             

                 

               ​​​​​​​    ​​​​​​​

             

             

        • Uroczyste otwarcie placu zabaw dla dzieci, przy SP 2 w Otwocku.
          • Uroczyste otwarcie placu zabaw dla dzieci, przy SP 2 w Otwocku.

          •  

             

            Mamy juz swój wymarzony plac zabaw.

            We wtorek 24 października 2017r. Prezydent Otwocka Zbigniew Szczepaniak dokonał uroczystego przecięcia wstęgi i otwarcie placu zabaw dla dzieci w SP nr 2.  Podczas uroczystości otwarcia oczywiście nie zabrakło tych najbardziej zainteresowanych zabawą, czyli dzieci z naszego przedszkola, które przygotowały na ten dzień specjalny występ. 

            Dziekujęmy wszystkim osobom zaangażowanym w budowę naszego placu zabaw oraz za przybycie na naszą uroczystość.

             

                   

             

        • 19.10.2017r
          • 19.10.2017r

          • Serdecznie zapraszamy w dniu 19 pażdziernika na uroczystości w naszej szkole:

            • godz. 14.00  - Ślubowanie Klas Pierwszych
            • godz. 15.30 -  Pasowanie na Przedszkolaka
            • godz. 16.30 - 18.00 - dyskoteka dla klas IV, VI, VII
            • godz. 17.30 - 19.00 - dyskoteka dla klas gimnazjalnych

             

        • KONKURS NA LAMPION Z DYNI
          • KONKURS NA LAMPION Z DYNI

          •  

            K O N K U R S  ! ! !

            Wszystkich uczniów zapraszam do udziału w szkolnym konkursie na

            „NAJCIEKAWSZY LAMPION Z DYNI”

            Prace proszę dostarczyć do 25.10.2017r.

            do p. Małgorzaty Rajczykowskiej (sala 25)

        •  WF W RYTMIE HIP HOP i BREAKDANCE
          • WF W RYTMIE HIP HOP i BREAKDANCE

          •  

            HIP HOP I BREAKDANCE - SPOSÓB NA CIEKAWY WF

            Trzeba przyznać, że to była nietypowa lekcja wychowania fizycznego.

            Nasi specjalni gości z klubu tanecznego "SAUTE" oprócz wspaniałego pokazu , którzy uczniowie nagradzali gromkimi brawami  poprowadzili ćwiczenia taneczne z elementami Hip Hopu. Ćwiczyli wszyscy i ci najmłodsi z klas pierwszych, jak i uczniowie oddziałów gimnazjalnych. To była fajna zabawa. Po raz kolejny udowodniliśmy, że w  Dwójce w Otwocku obowiązuje moda na  aktywność ruchową.  

             


    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ireny Sendlerowej
      • sekretariat tel.(22) 779 32 32
        sekretariat uczniowski tel. 605 834 956
        sekretariat Dyrektora Szkoły tel. 605 834 900
      • ul. Poniatowskiego 47/49
        05 - 400 Otwock

        NIP 5322071474
        REGON 367997990
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • Facebook