• Bliżej rynku pracy
          • Bliżej rynku pracy

          •  
            Informujemy, że nasza szkoła przystąpiła do projektu

            „Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” wdrażany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego

            W ramach projektu uczniowie klas III gimnazjum zostaną objęci następującymi działaniami:

            1. diagnoza potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
            2. testy kompetencyjne określające indywidualne predyspozycje zawodowe uczniów;
            3. pogłębione diagnozy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z przekazaniem informacji rodzicom,
            4. warsztaty „Bliżej rynku pracy” – warsztaty, których celem jest wspieranie uczniów w rozwijaniu umiejętności planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej z uwzględnieniem własnego potencjału oraz sytuacji na rynku pracy;
            5. spotkania informacyjne z uczniami i ich rodzicami, nauczycielami dotyczące tematyki planowania drogi edukacyjno-zawodowej uczniów,
            6. rozpoznania lokalnego rynku pracy, oferty szkół ponadgimnazjalnych;
            7. debaty uczniowskie „Bliżej rynku pracy” z udziałem przedstawicieli rynku pracy, edukacji, otoczenia społeczno-gospodarczego szkół i in.;
            8. spotkania, prelekcje, pogadanki z przedstawicielami różnych zawodów, szkół wyższych, Urzędu Pracy, OHP
               i in.;
            9. indywidualna praca doradcza z uczniem (m.in. konsultacje doradcze, opracowanie Indywidualnego Planu Działania),
            10. gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjno-zawodowej,
            11. organizacja targów edukacyjno-zawodowych.

             

            DOKUMENTY REKRUTACYJNE:

            REGULAMIN_PROJEKTU.docx

            FORMULARZ_REKRUTACYJNY_UCZNIA.docx

            Oswiadczenie_uczestnika_Projektu.docx

        • Jakim jestem Polakiem?
          • Jakim jestem Polakiem?

          • Jakim jestem Polakiem?

            Czy znamy znaczenie słowa patriotyzm, nasze symbole i barwy
            narodowe?

            Uczniowie klas pierwszych i czwartych obejrzeli teatrzyk kamishibai „Legendę o Lechu,
            Czechu i Rusie”. W przeddzień Święta Niepodległości sprawdziliśmy naszą pamięć dotyczącą ważnych
            dat, postaci, muzyki i symboli związanych z historią Polski rozwiązując łamigłówki na platformie
            https://learningapps.org.

            Na świetlicy szkolnej dzieci wykonały dekoracje: flagi, godło Polski i
            Otwocka. W lekcję patriotyzmu włączyli się nauczyciele: A.Kucharska, N. Lewicka-Wilczek,
            D.Sychowiec, M. Dybikowski, E.Gawza, J.Cywińska.

                 

             

        • JAK CIEKAWIE ZREALIZOWAĆ LEKTURĘ – POEZJA ŚRÓDZIEMIA
          • JAK CIEKAWIE ZREALIZOWAĆ LEKTURĘ – POEZJA ŚRÓDZIEMIA

          • Wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej – i nie tylko – obowiązuje kanon lektur
            szkolnych. Dla niektórych dzieci – jest to ciężki obowiązek. Dla nauczycieli –
            niejednokrotnie – wymóg podstawy programowej...
            A jednak - często potrzeba tylko chwili na : inwencję, odmienność i niepowtarzalne,
            niezapomniane wrażenia.
            W takim klimacie klasa „6a” naszej Szkoły realizowała lekturę „Hobbita” Tolkiena.
            Aby zrozumieć specyfikę i wielkość Autora – skupiliśmy się nie tylko na książce i na
            wielkim epickim talencie Tolkiena . Poznaliśmy i doceniliśmy też Jego poezję, której źródła
            – należy szukać w języku staroangielskim.
            We czwartek , 16 listopada – uczniowie klasy 6a naszej szkoły – stworzyli
            niepowtarzalny klimat dla realizacji projektu „Poezja Śródziemia”. Sala polonistyczna
            przeistoczyła się w świat książki – poprzez przygotowane tematyczne tablice, plakaty,
            prezentacje, które zdobiły salę...
            Klasę – na początku - spowijała ciemność – która została rozświetlOna przez białe światła
            różnego rodzaju lampek, latarek, zniczy...
            W tych okolicznościach – oglądającym projekt klasy Szóstej – ukazały się
            prawdziwe postaci z „Hobbita”:
            - -Gandalf ze swoim atrybutem – laską przygotowana na wiele sposobów. Był też sam
            bohater – z białymi włosami i charakterystycznym strojem;
            - Konie i kucyki;
            - Hobbici ;
            - Krasnale …
            Podkład muzyczny z filmu towarzyszył czytaniu poezji Tolkiena . Największe
            wrażenie zrobił jednak tekst czytany przez samego autora – tekst jego własnego wiersza –
            przekazanemu w języku elfickim – stworzonym przez Autora.
            Projekt – oglądały klasy gimnazjalne, klasy 4-6 Szkoły Podstawowej , ale – co
            najważniejsze – uczniowie naszych klas pierwszych Szkoły Podstawowej.
            Cóż rzec... Wszyscy zyskali inspirację do czytania i poznawania twórczości
            Tolkiena.
            A – inspiracja do rozwoju – to cel naszej Szkoły.

            Anna Kucharska ,

            nauczycielka języka polskiego

             

                

               plakat_hobbit(1).pdf

        • Ptasia stołówka
          • Ptasia stołówka

          •                                            Zima jest dla ptaków bardzo ciężkim okresem, ze względu na niską temperaturę
            i trudne warunki pogodowe. Ptaki mogą mieć problem ze znalezieniem odpowiedniej ilości
            pokarmu. W akcję dokarmiania ptaków włączyła się klasa 6a. Uczniowie zbudowali karmniki
            i wręczyli je przedszkolakom, którzy systematycznie będą dbać o ptasią stołówkę.
             

        • Nasz sukces na III Warszawskim Konkursie Fizycznym
          • Nasz sukces na III Warszawskim Konkursie Fizycznym

          •  III Warszawski Konkurs Fizyczny dla gimnazjalistów i uczniów klas VII szkół podstawowych

            W Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 im. Ignacego Jana Paderewskiego po raz trzeci odbywa się finał Warszawskiego Konkursu Fizycznego, organizowanego pod patronatem Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Fizycznego. Konkurs jest adresowany do gimnazjalistów, a od tego roku także do uczniów klas siódmych szkół podstawowych. Zadaniem konkursowym jest napisanie prezentacji na jeden z trzech tematów:

            1. Marian Smoluchowski – naukowiec, którego ponadczasowe osiągnięcia inspirują naukowców wielu dziedzin.

            2. Jak możemy obserwować kosmos?

            3. Opowiedz nam o swoich doświadczeniach, pracach, przemyśleniach fizycznych.

            i wygłoszeniu jej w dniu finału. Uczniowie oceniani są za sposób prezentowania, wartość merytoryczną i umiejętność odpowiedzi na pytania komisji konkursowej.

            Komisji konkursowej przewodniczy Pani Dyrektor Alicja Stańczyk, a członkami są nauczyciele fizyki Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3: Bożena Janisiewicz i Mrosław Galikowski oraz Przewodniczący Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Fizycznego prof. dr hab. Andrzej Wysmołek.

            W bieżącym roku szkolnym mieliśmy 36 zgłoszeń uczniów, to więcej niż w latach poprzednich. Do finału, który odbędzie się 16 listopada 2017 w godzinach 11:00 – 15:00 w Zespole Szkół Samochodowych nr 3 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie (dojazd Metro Marymont), zakwalifikowano 13 uczniów:

            1. Dagmara Barszczewicz (Szkoła Podstawowa nr 84)
            2. Kamil Biernacki (Gimnazjum nr 143)
            3. Agata Misiak (Szkoła Podstawowa nr 52)
            4. Martyna Sucharska (Gimnazjum nr 71)
            5. Mateusz Machczyński (Szkoła Podstawowa nr 293)
            6. Aleksandra Nowakowska (Szkoła Podstawowa nr 2 w Otwocku)
            7. Krystian Pacak (Szkoła Podstawowa nr 2 w Otwocku)
            8. Wiktor Osewski (Szkoła Podstawowa nr 103)
            9. Natalia Szeliga (Gimnazjum nr 81)
            10. Piotr Smyk (Gimnazjum nr 105)
            11. Nina Kilian (Szkoła Podstawowa nr 52)
            12. Maciej Delert (Społeczne Gimnazjum STO nr 4)
            13. Kinga Oleszczuk (Szkoła Podstawowa nr 2 w Otwocku)

            Szczegółowy program finału znajduje się na stronie organizatora.

        • LITERACKIE KOLAŻOWANIE
          • LITERACKIE KOLAŻOWANIE

          • Literackie kolażowanie

            W naszej szkole dzieje się bardzo dużo różnych rzeczy. W ostatnim czasie uczniowie klas gimnazjalnych  pod opieką Pani Natalii Lewickiej - Wilczek mieli okazję wykazać się twórczo, pokazując piękno i ciekawą fabułę różnych dzieł literackich. Podczas lekcji języka polskiego oraz zajęć artystycznych tworzyli w grupach  kolaże, które zwracają uwagę odbiorcy  na najciekawsze motywy  wybranych przez gimnazjalistów utworów. Młodzież świetnie się przy tym bawiła i widać było jej ogromne zaangażowanie. Efekt końcowy naprawdę zadowala oko. Prace można oglądać przy pracowni geograficznej.

            Cieszą nas również  wyniki obrad  komisji konkursowej, która wyłoniła zwycięzców w czterech kategoriach:

            Kategoria „Ponadczasowość”:

            I miejsce-Weronika Konarzewska, Alicja Kozłowska

            I miejsce ex aequo - Krystian Kiełtyka, Franciszek Bobisz

            II miejsce- Adriana Kruk, Nadia Lisiak

            II miejsce ex aequo-Aleksandra Iżel, Laura Jaźwińska

            III miejsce-Sebastian Wąsik, Szymon Ruszkiewicz, Mateusz Śniadach, Karol Waliszewski

            Kategoria „Estetyka”:

            I miejsce-Oliwia Malczyk, Patrycja Duda

            II miejsce-Dominika Dworakowska, Aleksandra Dworakowska

            II miejsce ex aequo-Natalia Ciesielska, Aleksandra Wróbel, Milena Burczyńska

            III miejsce -Gabriela Piwek, Weronika Czajkowska

            III miejsce ex aequo-Małgorzata Bąbik, Joanna Wojtan

            Kategoria „Oryginalność”:

            I miejsce-Aleksandra Nowakowska

            I miejsce ex aequo-Kinga Oleszczuk, Kinga Kasprzak

            II miejsce- Beata Płatek, Weronika Maik

            III miejsce-Małgorzata Adamczyk, Julia Majchrzyk

            Kategoria „Moralność”:

            I miejsce-Aleksandra Paź, Andżelika Astapko

            II miejsce-Aleksandra Wojtachnio, Weronika Wąsowska, Aleksandra Sojka, Wiktoria Karpińska

            III miejsce-Barbara Topolska, Aniela Zielińska, Maja Chołody, Julia Bronisz, Aleksandra Zielińska

            Wyróżnienia:

            Wiktor Twardziak, Piotr Mularczyk, Karol Płochowski, Konrad Popieluch, Igor Danilczuk, Eryk Białorudzki, Grzegorz Ceremuga, Wojtek Wilczek, Kacper Cybulski

            Wszystkim uczestnikom konkursu  z całego serca gratulujemy!

            Weronika Konarzewska, uczennica klasy 3D

                   

        • DZIEŃ POSTACI Z BAJEK
          • DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

          • DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

            Dzień Postaci z Bajek jest świętem obchodzonym przez fanów bajek rysunkowych. W piątek 3 listopada dzieci na świetlicy ubrane były w wielu disneyowskich bohaterów. Rozpoczęliśmy od wysłuchania fragmentu baletu Czajkowskiego „Jezioro łabędzie”. Potem dzieci obejrzały teatrzyk Kamishibai baśń H.Ch.Andersena „Brzydkie kaczątko”. Dzieci tańczyły, rozwiązywały zagadki, odszukiwały cienie bohaterów. Na ten dzień ulepione zostały z plasteliny bajkowe ludki. Dzień Postaci z Bajek przygotowały panie E.Gawza i J Cywińska.

            W najbiższych dniach teatrzyk obejrzą również przedszkolaki.

                

                

             

        • Fizyka dla najmłodszych
          • Fizyka dla najmłodszych

          •  

            Fizyka dla najmłodszych!

            Wpaździerniku klasa 1 as oraz klasa 1bs uczestniczyła w zajęciach na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Dzieci miały niepowtarzalną okazję zbadać  właściwości powietrza, przeprowadzały eksperymenty, gasiły płomień tak jak robią to strażacy, konstruowały latające poduszkowce.  Głównym celem warsztatów była nauka przez zabawę oraz zainspirowanie uczestników do rozwijania zainteresowań. Samodzielnie wykonywane doświadczenia podczas warsztatów eksperymentalnych pozwoliły naszym pierwszakom uczyć się obserwować i wyciągać wnioski, a przy tym dały możliwość fantastycznej zabawy w gmachu uczelni warszawskiej.

            Organizatorami spotkania byli:

            http://www.fuw.edu.pl/wo/img/fuw-logo.jpg  http://www.fuw.edu.pl/wo/img/ptf-logo.jpg

             

                  

        • Nasze najciekawsze prace warzywno-owocowe.
          • Nasze najciekawsze prace warzywno-owocowe.

          • Owocowo-warzywne ludziki i lampiony dyniowe przepięknie prezentowały się na szkolnym korytarzu. Wszystkie prace uczniowskie byłyorginalne i niezwykle starannie wykonane. Ich ciekawe wzory i róznorodną stylistykę moglismy podziwiać przy głównym wejściu do szkoły.

            Serdecznie dziekujemy wszystkim autorom prac.

              


      • Kontakty

        • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ireny Sendlerowej
        • sekretariat tel.(22) 779 32 32
          sekretariat tel. kom. 605 834 956
          Intedent tel. 605 834 900
          świetlica po g.16.00 - 605 834 956
        • ul. Poniatowskiego 47/49
          05 - 400 Otwock

          NIP 5322071474
          REGON 367997990
          Poland
    • Galeria zdjęć

        brak danych
    • Facebook