ISTOTNE INFORMACJE
ISTOTNE INFORMACJE DLA RODZICÓW DZIECI UCZESTNICZĄCYCH W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 IM. IRENY SENDLWEROWEJ W OTWOCKU
Terapia zaburzeń artykulacji obejmuje trzy najważniejsze etapy:
- Przygotowawczy – usuwanie przyczyn istniejących zaburzeń;
- Wywołania głoski lub korygowanie głoski wymawianej nieprawidłowo;
- Utrwalanie prawidłowo brzmiącej głoski – jest to najdłuższy i najważniejszy etap terapii logopedycznej, który musi być realizowany konsekwentnie i systematycznie przy współpracy logopedy, dziecka i rodziców.
Na każde zajęcia logopedyczne dziecko przynosi ze sobą podpisaną teczkę A4 oraz zeszyt,
w którym są zapisywane materiały wyrazowe, jak również niezbędne informacje, które przeznaczone są do codziennej pracy z dzieckiem w domu. Spotkanie z logopedą nie jest wystarczającym elementem terapii. Tylko wytrwała i systematyczna praca logopeda- dziecko - rodzic gwarantuje sukces terapii logopedycznej. Dlatego tak ważne jest zaangażowanie rodziców, systematyczne zaglądanie do zeszytów oraz wspólne wykonywanie ćwiczeń z dzieckiem w domu.Wystarczy poświęcić 10 – 15 minut dziennie, wykonując ćwiczenia zalecane przez logopedę, by osiągnąć sukces w terapii logopedycznej.