• Wycieczka klas 5 i 6

• 12 czerwca 2024 klasy 5 i 6 rozpoczęły trzydniową wycieczkę do malowniczej miejscowości Piękna Góra, oddalonej o 3 km od Giżycka. Uczniowie aktywnie spędzali każdą chwilę podczas licznych zajęć w terenie. Klasy z animatorami miały atrakcje takie jak survival, dzika kuchnia, strzelnica, kajaki czy wspólne ognisko z kiełbaskami. Uczniowie spędzili intensywne trzy dni w ośrodku Gwarek . Pełni pozytywnej energii odliczają dni do zbliżających się WAKACJI.

• Szkolny Dzień Dziecka

• Wspaniały dzień 7 czerwca 2024r. to Dzień Dziecka w naszej szkole i wyjątkowe chwile spędzone razem. Było cudownie, kolorowo i pysznie Jedliśmy popcorn, lody, watę cukrową, ciasta, kiełbaski z grilla. Baloniada pobiła wszystkie zabawy. Ponadto malowaliśmy buzie, włosy, pletliśmy warkoczyki, graliśmy w siatkówkę i koszykówkę, mieliśmy zawody sportowe. Skręcaliśmy balony i robiliśmy własne korale. Szaleliśmy aż na czterech dmuchanych zamkach. Uczyliśmy się udzielać pierwszej pomocy. Wóz strażacki z OSP Otwock Jabłonna był z nami i polewał nas dla ochłody, bo pogoda nam dopisała. A na zakończenie tańczyliśmy razem z Mała Orkiestra Dni Naszych

Wszystkie atrakcje dla naszych dzieci były sfinansowane przez Radę Rodziców, za co bardzo serdecznie dziękujemy - jesteście wspaniali.

Dziękujemy także firmie Citihome - Agencja Nieruchomości Otwock za podarowanie nam gadżetów i opłaceniu fotografa.

Dziękujemy Rodzicom za podarowanie upominków, które rozdaliśmy zwycięzcom w grach sportowych.

Klasa 3a wygrała w zawodach sportowych podarowany przez jednego z rodziców voucher na zwiedzanie strażnicy OSP.

Dziękujemy Rodzicom za pomoc przy obsłudze stanowisk, bez Was byśmy sobie nie poradzili.

Dziękujemy, Dziękujemy, Dziękujemy!

• Piknik rodzinny w Przedszkolu.

• 🎈💪🥳👏Było mnóstwo zabawy i atrakcji, które wywoływały uśmiech na twarzach dzieci i rodziców. Pomimo zmiennej pogody daliśmy radę i bawiliśmy się do końca. Odbył się koncert zespołu Mała Orkiestra Dni Naszych, pokaz tańca, karate i akrobatyki, spotkanie z OSP Otwock Jabłonna, zabawy plastyczne, malowanie buziek i włosow, tatuaże, skręcanie balonów i robienie gniotków, 3 dmuchańce i mnóstwo pyszności do zjedzenia: grill, słodka kawiarenka, popcorn i wata cukrowa. Dziękujemy, wolontariuszom ze Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ireny Sendlerowej w Otwocku, Radzie rodziców i rodzicom za ogromne wsparcie w organizacji,  obsłudze stoisk i wspólną zabawę. 🎈💪🥳👏❤️

• Warsztaty dietetyczne

• Rada Rodziców sfinansowała naszym uczniom fantastyczne warsztaty dietetyczne. Dzieci z klas 1 - 3 oraz klasy 5a, 5b i 6a wybrały temat "Cukier-słodka trucizna, czyli jak mądrze wybierać", prowadziła je 29 maja, 3 czerwca oraz 5 czerwca 2024 r. pani dietetyk Marta Kawińska. Uczniowie dowiedzieli się, który cukier jest dobry, a który sprzyja nadwadze i zagraża zdrowiu. Na wybranych przykładach przeliczały ile kostek cukru zawierają ulubione przekąski i co może być zdrowym zamiennikiem sklepowych słodyczy.

Klasy 4a,4b,6b,7a,7b i 8a wybrały tamat „Matematyka dla mózgu”. Nasi uczniowie dowiedzieli się jak być sprawnym i zdrowym, co wpływa korzystnie na pracę mózgu. Jak zrobić zdrowe śniadanie, sałatkę owocową, obiad, deser. Poznali również produkty, które są kolorowe, reklamowane, ale bardzo niebezpieczne, bo zawierają ilości cukru przekraczające dopuszczalne normy, konserwanty, barwniki i kwasy. Czy teraz polubimy ryby, jajka, awokado i warzywa czy wybierzemy ciasteczka i coca colę? Uczniowie już wiedzą.

Dziękujemy Radzie Rodziców za zasponsorowanie cyklu warsztatów, w , których udział wzięli wszyscy uczniowie szkoły.

• Pokaz owadów

• Klasy pierwsze i drugie przeniosły się 4 czerwca 2024 r. do świata owadów! Miały możliwość posłuchania ciekawostek o tych zwierzętach, pooglądania wyjątkowych okazów, a nawet pogłaskania niektórych z nich. Po tym pokazie dzieci na pewno będą pamiętały, że owady są bardzo pożyteczne. Należy je poznawać, bo boimy się tego czego nie znamy, a owady wcale nie są straszne, nawet te największe. Dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie takich ciekawych zajęć !!!

• Wyjście z okazji Dnia Dziecka

• Klasowy Dzień Dziecka - z takiej okazji klasy 1a i 1b wybrały się 3 czerwca na lody. Każdy wybrał sobie swój ulubiony smak. Dodatkową atrakcją była wizyta na placu zabaw w Parku Miejskim. Huśtawki, karuzela, zjeżdżalnie… Wszyscy wspaniale się bawili!

• Wycieczka klas 4-tych

• W poniedziałek 3 czerwca 2024 r. nasi uczniowie odwiedzili Nadbużański Park Krajobrazowy. W Pałacu Padarewskich "Julinie" zorganizowane zostały warsztaty edukacyjno - przyrodnicze - film o NPK, robienie ozdobnych ramek, zwiedzanie ścieżki edukacyjnej "Dolina Dolnego Liwca". Klasy czwarte dziękują za wyjazd i super dzień Mazowiecki Zespół Parków Krajobrazowych.

• 3-dniowa wycieczka klas 7 i 8

• 27 maja 2024r. klasy 7a,7b i 8a rozpoczęły wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym punktem zwiedzania była wyprawa na Łysą Górę do Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego, następnie zwiedzili Muzeum Przyrodnicze Świętokrzyskiego Parku Krajobrazowego. Ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki była Średniowieczna Osada w Hucie Szklanej.

Drugi dzień wycieczki w okolicach Gór Świętokrzyskich to 28 maja. Uczniowie zaraz po śniadaniu zwiedzili Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku następnie udali się do parku rozrywki i miniatur Sabat Kraino. Po zwiedzaniu był czas na rozrywkę w parku linowym To był dzień pełen emocji. 29 maja przed południem uczniowie odwiedzili Centrum Nauki Leonardo Da Vinci oraz Podzamcze Chęcińskie, gdzie pan przewodnik ciekawie opowiedział im o zamku. To była pouczająca lekcja historii. Po obiedzie uczestnicy wycieczki udali się w stronę domu z głową pełną wspomnień.

• Warsztaty czekoladowe klasy 6 a

• Dzień 27 maja 2024r. to dla klasy 6as dzień smakowity i intensywny, wypełniony otwockimi atrakcjami. Na wstępie uczniowie poznawali tajniki czekolady i jej różnorodne smaki podczas warsztatów. Następnie było dużo ruchu w Parku Miejskim, pizza, lody i wesoła integracja.

• Noc w szkole

• Piątkowa noc 24 maja 2024r. była dla uczniów klasy 3a wyjątkowa. Postanowiliśmy zanocować w szkole. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od filmu i słodko-słonych przekąsek. Następnie zjedliśmy pizzę, bawiliśmy się na sali gimnastycznej i graliśmy w przyniesione przez nas gry planszowe. Przed północą już leżeliśmy na sali baletowej. Było bardzo wesoło

• Przedszkolaki dla Mamy i Taty

• 24.05 grupy "Kropelki", "Muszelki" i "Marynarze" wystąpiły dla swoich rodziców. Dzieci w pięknych kolorowych strojach grały na instrumentach, śpiewały, tańczyły oraz składały życzenia swoim najbliższym. Rodzice w ogromnym skupieniu i wzruszeniu słuchali życzeń i powdziwiali program artystyczny w wykonaniu swoich pociech a w rodzicielskim oku pojawiła się niejedna łezka.

Wszystkim Rodzicom gratulujemy małych artystów i jeszcze raz składamy najserdeczniejsze życzenia z okazji Dnia Mamy i zbliżającego się Dnia Taty.

• Klasy czwarte w MPK

• Klasy czwarte 23 maja 2024r. poznawały uroki Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Na warsztatatach "Jak żyć ekologicznie?" uczniowie przypomnieli sobie zasady bycia eko, recyklingu oraz dbania o środowisko.

Pani Katarzyna Plewnicka przekazała cenną wiedzę jak zachować się kiedy znajdziemy młode pisklaki, chore ptaki oraz jak pracownicy parku dbają o zwierzęta. Uczniowie poznali ścieżkę edukacyjną "Soplicowo bez barier", pospacerowali lasem sosnowym prosto na Łysą Górę, gdzie odpoczywali. Pogoda dopisała, a piknik się spodobał. #parkiotwock #mzpk

• Na warsztatach w Castoramie

• 23 maja 2024r. klasy 1b, a potem 1a odwiedziły Castoramę. W programie było zwiedzanie poszczególnych działów w sklepie, "testowanie" zestawów wypoczynkowych i przede wszystkim wykonanie drewnianej skarbonki podczas warsztatów z cyklu "Warsztatowo". Na koniec dzieci otrzymały dyplomy oraz breloczek-poziomicę. Te dzieci, które nie pokolorowały swojej skarbonki zostały wyposażone w farbkę.

• Klasa 8a na warsztatach w Wedlu

• 23 maja klasa 8 odwiedziła pijalnie czekolady E.Wedel. Poznali historię rodzinnej firmy i uczestniczyli w warsztatach czekoladowych. Było ciekawie i słodko.

• Światowy Dzień Kosmosu w Przedszkolu

• ☀️☄️👨‍🚀🚀🛰️W dniu dzisiejszym wszystkie przedszkolaki wybrały się w podróż po kosmosie. Utrwalały wiedzę na temat układu słonecznego, pracy astronoma i rozbudzały wyobraźnię na temat kosmitów. Oglądały ilustracje, plakaty oraz przyniesione przez kolegów książki...

Odbyło się poszukiwanie gwiazd w terenie i prezentacja prac przygotowanych wcześniej w domach. Pokazy z projektora gwiazd✨ i składanie puzzli kosmitów 👽🛸oraz różne prace plastyczne.

Było ciekawie i kreatywnie.🛰️🚀👨‍🚀☄️☀️

• Zwycięstwo w I Konkursie Powiatowym!

• 20 maja wzięliśmy udział w PMDK Otwock w uroczystym wręczeniu nagród w konkursach powiatowych zorganizowanych przez Szkoła Podstawowa nr 4 im. Józefa Piłsudskiego w Otwocku. Z dumą informujemy, że Aniela Cywińska z klasy 7a zajęła 1 miejsce , a Aleksander Ćwikła z klasy 4b - 3 miejsce w I Powiatowym Konkursie Zawodoznawczym „A gdybym tak został…”

W XXI Powiatowym Konkursie Języka Angielskiego uczennica Aniela Hajdacka z klasy 8a znalazła się w pierwszej dziesiątce uczestników.

W Powiatowym Konkursie Piosenki Anglojęzycznej Let’s Sing! Tym razem bez nagrody ale dziękujemy Anieli Bąk z klasy 7b za udział.

Gratulujemy laureatom, dziękujemy wszystkim uczestnikom, dziękujemy nauczycielom za przygotowanie do udziału w konkursach.